Dr. Loredana Piloff: Cunoscându-ne foarte bine pacienții, am putut rezolva problemele lor în mod specific, individualizând abordarea în funcție de tipul și necesitățile pacientului

Șef. Lcr. Dr. Loredana Piloff este Coordonator al Grupului de Lucru CardioMf al Societății Naționale de Medicină a Familiei, Președinte al Asociației Medicilor de Familie Sibiu și coordonator al disciplinei de Medicină de Familie la Facultatea de Medicină din Sibiu. Pe 28 ianuarie a participat în calitate de Speaker în cadrul Xgrupului „Pacientul de Acasă”

Vă prezentăm un sumar al intervenției doamnei Dr. Loredana Piloff din cadrul evenimentului:

„Anul trecut a fost o experiență dificilă pentru mine pe toate planurile, atât în ceea ce privește activitatea de la cabinet, cât și în ceea ce privește activitatea de la facultate. Dar, deși de multe ori situația a fost frustrantă, am și învățat foarte multe.  

În relația cu pacienții, acum mai mult ca oricând, a apărut acea valoare a elementului care a fost atât de mult accentuat în ultima perioadă – implicarea pacientului și familiei în actul terapeutic. Pandemia a oferit contextul pentru ca acest tip de implicare să se realizeze mai bine decât oricând, iar comunicarea cu pacientul, chiar dacă pare paradoxal, s-a îmbunătățit. 

Dacă ne referim la abordarea pacientului, pentru supravegherea lui corectă, care presupunea evaluările periodice directe, evaluările biologice, sau reevaluările făcute de către alți specialiști, sigur că aici au fost probleme, dar lucrurile au fost totuși bine controlate. Cunoscându-ne foarte bine pacienții, am putut rezolva problemele lor în mod specific, individualizând abordarea în funcție de tipul și condițiile reale ale pacientului. Nu este plăcut să ne ocupăm de supravegherea pacientului în varianta la distanță, dar este un plus pe care l-am învățat, și pe care va trebui să-l folosim în continuare cu siguranță.     

Referitor la activitatea de pregătire a studenților, a fost dificil și frustrant pentru ambele părți. Sigur că studenții își doreau foarte mult acele întâlniri face-to-face în care apăreau elementele de feedback absolut necesare, iar discuțiile puteau fi deviate spre zonele care aveau nevoie de mai multe informații pentru a fi bine înțelese.  

Aceeași problemă am avut-o și cu rezidenții de Medicină de Familie. Totuși, au avut în această perioadă ocazia să învețe foarte mult și cred că printre lucrurile importante pe care le-au experimentat anul trecut a fost tocmai această varietate de manifestare a pacientului și necesitatea de a înțelege felul în care pacientul simte necesarul de asistență medicală. În acest sens, cred că a fost un exercițiu foarte bun pentru ei și că au putut înțelege astfel cât de complexă este Medicina de Familie și cât de dificilă e din cauza încărcăturii birocratice.   

Cred că este important pentru noi toți să folosim ceea ce am învățat în această perioadă, dar cred că ce am învățat cel mai mult este că era foarte frumos, foarte bine și foarte eficient ca lucrurile să se realizeze față-în-față.”  

Xgrupul „Pacientul de Acasă” este un proiect realizat de Spațiul Medical și BORO Communication. Vă invităm să urmăriți SpațiulMedical și pe Facebook / LinkedIn