Dr. Anca Bălan: Ar trebui să se facă o reașezare a regulilor în sistem, pentru că există lucruri care îngreunează practica tuturor, care sunt în competența noastră, dar nu ne sunt recunoscute

Șef Lcr. Dr. Anca Bălan este Instructor Formator în Medicina Familiei și Șef Lucrări Asociat la Catedra de Medicina Familiei din cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca. Pe 28 ianuarie a participat în calitate de Speaker în cadrul Xgrupului „Pacientul de acasă”. 

Vă prezentăm un sumar al intervenției doamnei Șef Lcr. Dr. Anca Bălan din cadrul evenimentului:

„A fost un an greu, plin de provocări, dar și mobilizator pentru că am fost puși în situația de a lua decizii și de a face lucruri cu care nu ne-am întâlnit până acum. A fost un an cu plusuri și minusuri. Recunoașterea acestei consultații la distanță, reprezintă un plus pentru pacienți; care, poate, pentru lămurirea unei probleme simple n-ar mai trebui să se deplaseze de la domiciliu. Pe de altă parte a declanșat și frustrări pentru pacienții care voiau să se întâlnească fizic cu noi. 

Pandemia a pus condiții pentru întâlnirea cu pacientul, pentru a asigura securitatea atât a personalului, cât și a pacientului, dar a și redus numărul de consultații. Au existat frustrări atât pentru pacienții care ar fi avut nevoie să fie văzuți la un anumit moment, cât și pentru noi, pentru că nu am putut veni în întâmpinarea lor. Totuși, pandemia a dovedit că se poate. Că mult „hulitul” medic de familie e în stare să prescrie medicamente cu mai multe steluțe, fără ca pacientul să fie văzut din 3 în 3 luni sau din 6 în 6 luni. 

Ar trebui să se facă o reașezare a regulilor în sistem, pentru că există lucruri care îngreunează practica tuturor, care sunt în competența noastră, dar nu ne sunt recunoscute. Noi am fost permanent în activitate, în contextul în care spitalele sau secțiile au fost închise sau cu activitate restrânsă și implicit cu mai puțini pacienți. 

Am fost „colacul de salvare”, ajungând de multe ori să intermediem consulturi, internări, inclusiv telefoane la salvare, pentru situații în care salvarea refuza să se deplaseze. A fost un an provocator, dar ca un bilanț la sfârșit de an, aș zice că totuși pacienții au avut de pierdut prin faptul că lucrurile s-au desfășurat așa cum s-au desfășurat.”

Xgrupul „Pacientul de acasă” este un proiect realizat de Spațiul Medical și BORO Communication. Vă invităm să urmăriți SpațiulMedical și pe Facebook / LinkedIn.